Publiekscampagne voor meer bekendheid erfgoed
Publiekscampagne van start
De provincie Noord-Brabant en Erfgoed Brabant zijn gestart met een publiekscampagne rondom erfgoed, om meer inwoners van Brabant kennis te laten maken met en enthousiast te maken voor erfgoed. Zo verschijnen er advertenties in de Brabantse kranten (zie de bijlage) en later op de bussen van het openbaar vervoer in Brabant. Ook is de website www.brabantserfgoed.nl online. Daar worden verhalen verzameld en worden bezoekers doorverwezen naar het erfgoed in Brabant: in musea, archieven, het landschap etc. En natuurlijk verschijnen er op die website telkens weer nieuwe verhalen. De campagne loopt tot medio 2019 en gaat over onze vier verhaallijnen: Bestuurlijk Brabant, Innovatief Brabant, Bevochten Brabant en ReligieusBrabant. Die verbinden ons erfgoed en zijn de basis van het provinciale erfgoedbeleid. Gebruik van de hashtags zorgt ervoor dat de verhalen die gedeeld worden via social media een groter podium kunnen krijgen.
Zie: advertenties-erfgoedcampagne-er-zit-meer-brabant-in-jou-dan-je-denkt